CONTACT MET EEN KLANT
Telefonisch contact met een klant is niet altijd even makkelijk, je moet er voor zorgen dat de klant overtuigt is van jouw verhaal en wat je hem of haar verteld. Hiervoor moet je op een aantal zaken letten, deze zullen wij bespreken in dit artikel en wij geven een aantal tips hoe je het best een gesprek kan voeren met een klant.
BEREID HET GESPREK VOOR
Het is belangrijk om je goed voor te bereiden op een telefonisch gesprek met een klant. Probeer daarom zoveel mogelijk te weten te komen van de klanten zodat je laat zien dat je interesse hebt in de desbetreffende persoon.
HALLO OF HOE GAAT HET MET U IS SLECHT VOOR HET GESPREK
Je moet goed oppassen dat je geen hallo of hoe gaat het met u zegt tijdens het gesprek. Dit komt niet professioneel over en daardoor zal je gelijk 1-0 achter staan in het gesprek en dat wil je natuurlijk vermijden!
TOON ENTHOUSIASME EN STEL VRAGEN!
Het is belangrijk om er voor te zorgen dat je zo enthousiast mogelijk over komt bij de klant zodat de klant ook een nog beter gevoel gaat krijgen om zaken met je te doen. Daarnaast is het ook erg belangrijk om tijdens het gesprek vragen te stellen en te luisteren. Hierdoor zal de klant doorkrijgen dat je erg veel interesse in hem of haar toont en dat je ook nog eens luistert naar wat ze precies te zeggen hebben.